A blogról

Ez a blog azért jött létre, hogy a csoportunkban felhalmozódott tudásanyagot, ami amúgy eltűnne a hírfolyamban, ide felmenthessük. Tartalomkészítővé válhat a csoport azon tagja, aki a csoportélet aktív részese és részt vesz egy rövid trainingen, ahol elsajátíthatja a blogolás ismereteit, amennyiben még nincs e téren gyakorlata.

Utolsó kommentek

István az Örök Optimista: A tökéletes piskóta receptje

2015.01.11. 20:08 | Evi@na | Szólj hozzá!

Címkék: receptek tojás piskóta

Egyik csoporttársunk lenyűgözött minket piskótájával, melynek receptjét kedvesen rendelkezésünkre bocsátotta.
Köszönjük!

Sokféle receptet olvastam már, de ez kizárólag az alábbi három összetevőből készül: 

Tojás (60-60 g)
liszt (tojásonként 2,5 dkg)
kristálycukor (2 dkg tojásonként)

Én, mint "nyugdíjas pályakezdő" ( csupán egy éve szereztem meg a szakács, cukrász és felszolgáló szakmunkás bizonyítványt is) igyekszem mindent precízen kimérni, a technológiát szigorúan betartani. A tojás legalább 60-63 grammos legyen ( sokan már itt hibázhatnak) a liszt tojásonként 2,5 dekagramm, a cukor 2 dekagramm. A tojások fehérjét egy nagyobb tálban félkemény habbá verem, majd beleteszem a cukor 2/3-át és tovább verem keménnyé (erről megoszlanak a vélemények, de nekem ez bevált). A sárgáját a maradék cukorral türelmesen (legalább 5-8 perc!!! ) kb. 3-szoros térfogatúra, kemény habbá verem. A sárgáját a fehérjéhez adom és - bár ez szentségtörés- a kézi elektromos habverővel pár másodperci alatt kis fordulattal összekeverem. (szerintem a tojás nem emlékszik rá, hogy az addig felverésre használt gépnek itt ártani kéne neki !) Majd porcukorszóróval, részletekben belehintve a lisztet szigorúan már csak kézzel (szilikonos) lapáttal összevegyítem. Én alumínium karikát használok, melynek az alját sütőpapírral fedem le.

A sütés előmelegített, 180 C° fokon (elektromos, nem légkeveréses) sütő alsó harmadában 30 perc, majd ajtónyitogatás nélkül!!! lecsökkentem 160 C° fokra és újabb 30 perc következik, tehát összesen egy óra!!!
A sütőből kivéve sütőpapírral borított deszkára fordítjuk ( fejjel lefelé!! )
Ne félj, nem fog összeroskadni, csak a púpja fog kisimulni!


A bejegyzés trackback címe:

https://onellatas-gazdalkodas.blog.hu/api/trackback/id/tr437062365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása